järnkoll,

ja, vi gick ute på vår promenad, kunde kanske blivit den sista,,,, vi gick upp den stigen vi brukar, vi bagarns, där så vi en stor, bred rottvailjer, eller var den heter, stod lös o tittade, vi vänder, sa jag till matte, men då kom en som hade den just då, matte var inte, annars har hon järnkoll, säger ju alla om sina hundar, ja matte var inte med, alltså,,,, min matte sa, skall jag lyfta upp johannes,,, nädå behövs inte,,, så gick dom förbi, efter en meter, vänder sig den stora hunden, o rusar på mig, då skriker jag, o matte försöker får tag i halsbandet på den stora hunden, men han var som en tung sten, matte,tänkte mycket där,, släpper jag kopplet, så rusa han kanske på mig, o får ett bättre bett, så det gjorde inte min matte, o hade hon släppt mig, o jag sprungit iväg, hadde ju kolossen sprungit efter, o kommit ifrån min matte, till slut fattade killen att han skulle gå i mellan, o var jag skrek, av rädsla, o matte som inte fick fatt mig,,,, till slut, kom jag i mattes famn,,, gu var rädda vi var, stod en stund så, matte fick svårt att andas, var ju rädd att jag blev skadad,,,,,, men såå brukar han inte göra, sa mannen om den stora hunden,,,,,,,,,,,,,,,,,, vi kom hem, matte gråt, såg jag, fast hon inte ville visa mig det, sen låg vi o sov i 4 timmar,, nu har matte gått igenom mig, men inte en skråma, han knuffade mig doggen, o sa, här har du inte att göra, o vi skall aldrig gå den vägen mer, matte skall köpa något i arken i bollebygd, som man kan spruta på vovvar som gör så,,, för en så stor stark hund, går man inte på, matte har ont i benet o höften, för hon ville ju rädda mig,,, vilken lördag matte, men vi har haft en fin kväll, luggit o pratat, o matte klappar mig, jag ser länge på matte,o troget, undrar var hon tänker, ja i huvet, är det mitt skrik, så vi skall lägga oss tidigt i kväll,,, tack gode gud, att det inte hände något, matte, jaa, johannes, då vet jag inte var jag gjort, älskar dig så mycket,,,,,,,, sen skall man imnte har hundar lösa, om man nu inte har järnkoll, som det heter,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0